perjantai 15. helmikuuta 2013

Kimallusta elämään




En voi sanoa olevani strassi-ihminen. Glitterin upeat ja toinen toistaan säihkyvämmät strassikorut näyttävät myymälöissämme todella kauniilta ja luokseenkutsuvilta, mutta minä osaan turvautua strasseihin ainoastaan erityisissä juhlatilaisuuksissa.

Lasken näihin juhlatilaisuuksiin pukujuhlat joissa:
- iltapukuni helmat siivoavat lattiat pölyistä
- kannan laukkua joka painaa sisällöltään vähemmän kuin 3kg
- en voi selailla pöydän alla salaa huumorisivustoja
- jalkani näyttävät loputtoman pitkille (korkokengät vau ja loppuillasta au)
- hiukseni kestävät yksikään karva värähtämättä samassa asennossa jopa kolme vuorokautta putkeen
- minulla on niin upea ja ihana silmämeikki että en haluaisi pestä sitä ikinä pois

 

Mutta sitten kun tulee näitä harvoja tilaisuuksia päästä kunnon iltapukutilaisuuksiin, niin haluan olla juhlissa kaikista harakoista kaikkein harakoin! Päälle niin paljon kimallusta ja trasseja että kanssajuhlijat joutuvat pitämään aurinkolaseja päässä!



Olen löytänyt Glitterin juhlavalikoimasta strassikoruja jokaiseen korumakuun, myös omaan hieman rokahtavampaan tyyliini :). Kukaksi naamioitunut iltalaukku on yksi iltalaukkusuosikkini vaikka kukkajutut eivät minuun yleensä kolahdakkaan. Kyseinen laukku saa paljon ihasteluita myös muilta kanssajuhlijoilta, oli juhla mikä hyvänsä.

Vaikka iltapukujuhlat eivät ole minulle se luontevin ja tavanomaisin juhla, voi omaa tyyliä viedä rohkeasti myös sinne mukaan. Vaikka muuten olisikin päästä varpaisiin klassisen hillitty, niin miksi hiusten pitää olla täysin samalla tavalla kuin valtaosalla muullakin juhlakansalla? Miksi laukun pitää olla se klassinen musta ilman mitään ylimääräistä? Itseltään voi näyttää myös juhlissa, valitsee iltalaukuksi vaikkapa sen samettipintaisen laukun jossa on strassipääkalloja koristeena tai hiuksiin niittejä ja ketjuja sisältävän hiuskoristeen (kts. kuva yllä). Nämä pienet jutut saavat ainakin minun oloni heti paljon luontevammaksi iltajuhlissa :).

Olen puhunut nyt juhlapäivistä ja säihkyvistä iltapukujuhlista, mutta kuka lopulta määrittelee juhlapäivän?


Minun viimeisin juhlapäiväni oli esimerkiksi viime maanantaina. Kyllä, maanantaina. Se kansainvälisesti tunnettu epäonnen ja monen tuskaisen facebookin tilapäivityksen takana oleva kurjaakin kurjempaa kurjuutta mukanaan tuova maanantai.

Täytinkö vuosia? Voitinko lotossa? Kosittiinko minua? Vietinkö vuosipäivää? Voitinko kansainvälisen palkinnon? Ehei, mutta luonani kävivät kauan odotetut remonttimiehet toteamassa että asunnon täysiremontti alkaa muuten än-yy-tee nyt!

HURRAA! Unelmien koti täältä tullaan <3.


Pienen remonttipalaverin jälkeen työmiehet sulkivat perässään ulko-oven ja minä olin pelkkää hymyä.

Aloin valmistautumaan tulevaan työpäivääni ja hapuilin vaatekaappini siistien vaatteiden osastoa (käytän vain erityistilaisuuksissa) ja puin sieltä ylleni kauniin pitsisen jakun. Glitteriin päästyäni olin yhä pelkkää juhlafiilistä ja pian huomasinkin vuoranneeni itseni pelkästään strassikoruilla.

En ole korkokenkäihmisiä, joten jopa tähänkin siistiin asuuni valitsin jalkaani uskolliset työkenkäni eli ballerinamalliset Crocsit 8).



... Mutta hei niissäkin oli kantapäässä blingiä! Eli homma oli kuin olikin vimpanpäälle ;).

Koen itseni erittäin positiiviseksi ja elämäniloiseksi ihmiseksi ja minulle juhlan saattaa tuoda pienikin positiivinen käänne arjessa. Jokainenhan meistä kuitenkin määrittelee juhlan silti lopulta itse. Tärkeintä on vain hyvä tunne tuli se sitten kutsusta treffeille, maksetusta laskusta, syntymäpäiväjuhlista, uudesta korusta tai mistä hyvänsä!

Oikein ihanat viikonloput kaikille <3

<3:llä Tracy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti